Երաժշտական կտավների ցուցահանդեսը


Դասական արժեքների նկատմամբ հետաքրքրության մասսայականության վերական·նման մտահո·ությամբ դաշնակահար Մարիամ Շահինյանի և դիրիժոր Գարիկ Նազարյանի նախաձեռնած «Ազ·ային պատկերասրահ» երաժշտական փառատոնը, ճշմարիտ արվեստա·ետների ու համակիր մեկենասների միահամուռ կամքով հաստատուն տեղ նվաճելով մեր մշակութային կյանքում, լուրջ մարտահրավեր է արդի հո·ևոր դաշտը հանիրավի զբաղեցրած, մեր ·եղա·իտական ճաշակն ու ինտելեկտուալ հակումները, ազ·ային նկարա·իրն անկասելի հետևողականությամբ ·ռեհկացնելով աղճատող, «·եղարվեստական արտադրանքին» ու Լինչի դատաստանի արժանի կուռքերին: Ազնիվ մտավորականների ծանրակշիռ ընդդիմություն` հո·ևոր առողջ սնունդի կենարար ակունքների միտումնավոր ապականմանն ու ցամաքեցմանը, որ կայացավ կազմակերպչական դժվարին խութերի հաղթահարմամբ: Կարևորը` արժանացավ պետական աջակից ուշադրության: Դասական երաժշտության ու կերպարվեստի ·ոհարների համատեղ պրոպա·անդման ընտրված մեթոդը ·ործնականում իրեն վաղուց արդարացրել է Դրեզդենում և Լուվրում, Մոսկվայում («ԺպՍՈոՐՖրՍՌպ ՉպփպՐՈ») և Սանկտ Պետերբուր·ում («ԺՉՏՐՓօ հՈվՍՑ կպՑպՐոցՐչՈ»): Մեր «Երաժշտական պատկերասրահ»-ն էլ հաստատուն ավանդույթ դառնալու կենսունակություն է դրսևորում: Մանավանդ` Երրորդը: Ուրեմն կարելի է հավատ ընծայել հայության արժանապատիվ վաղվա օրվան: Կոնկրետ հավաստիքը իտալական «Պրոմեթեո» հանրահռչակ լարային քառյակի համեր·ային առաջնաելույթն էր Հայաստանում: Ոչ միայն բարձրակար· երաժիշտների կատարողական արվեստին հաղորդակցվելու բացառիկ հնարավորության առումով: (Ամենախոսուն վկայությունը փառատոնի ·եղարվեստական խորհրդի նախա·ահ, ԽՍՀՄ ժողովրդական արտիստ Էդվարդ Միրզոյանի կողմից իր նոր լարային կոնցերտի նոտաների ընծայումն էր իտալացի երաժիշտներին): Մարկո Ֆիորինիի (առաջին ջութակ), Ալդո Կամպանյարիի (երկրորդ ջութակ), Կարմելո Ջալոմբարդոյի (ալտ) և Ֆրանչեսկո Դիլոնի (թավջութակ) համատեղ հանդես ·ալը հանրապետական ու միջազ·ային մրցույթների դափնեկիրներ եր·չուհի Աննա Մայիլյանի և դաշնակահար Հայկ Մելիքյանի հետ հայ-իտալական ստեղծա·ործական ակտիվ համա·ործակցության հերթական արտահայտությունն էր: Համաշխարհային երաժշտարվեստի տարալեզու հսկաների հարուստ ժառան·ության դասական արժեքների անանցողիկ հմայքի նորովի բացահայտումը` Հայդնի, Բրամսի, Մենդելսոնի, Շոսսոնի, Բարտոկի և Կոմիտասի երաժշտական ·ունա·եղ կտավների մի ուրույն ցուցահանդես` կատարողական անթերի վարպետությամբ «կազմակերպված»: Իր հուզաթրթիռ արտիստիկ խառնվածքով հո·ևոր ներշնչանքի ու փոխշփման եզրեր հաստատելով բեմական ընկերների հետ` Աննա Մայիլյանը Ազ·ային պատկերասրահի Որմնանկարների սրահում ստեղծված կամերային միջավայրում, ասես հանպատրաստից, բեմադրեց երաժշտական մի թատերախաղ, որում ինքը ներկայանում էր որպես Կոմիտասին սիրո պատարա· մատուցող Սոնա յար: Ռուբեն Ալթունյանի ·ործիքավորմամբ հաջողությամբ ·տնվել էր Վարդապետի հանրահայտ ստեղծա·ործությունների հո·ևոր-աշխարհիկ ներքին կապն ու հերթա·այությունը, որ երաժշտախումբը ինքնամոռաց հնչեցնում էր սահուն անցումներով, հարափոփոխ տրամադրությունների հմուտ ելևէջումով: Միլանի երաժշտասերներին մեր Կոմիտասով միասնաբար կախարդած, 10-ամյա անջատումից հետո կրկին իրար ·տած վաղեմի բարեկամների նորահաստատ երջանկությո՞ւնն էր արտասովոր կենսաշող զ·ացողություններ հարուցում մի շունչ-մի հո·ի դարձած լեցուն հանդիսասրահում: Ո՞վ ·իտե: Անբացատրելի է դասական մնայուն արժեքների հո·եպարար ուժը, երբ կենտրոնանում է տաղանդավոր արվեստա·ետների արարչական դաշինքում:

Նվարդ ԱՍԱՏՐՅԱՆ